Що oбрати: індивідуальний веб-дизайн або готовий шаблон?

Десять років тому використання шаблонів в оформленні веб-сторінок було долею дешевих (безкоштовних) хостингів з функцією “все включено”, як то Укоз, Народ.ру та інші лінкопомийники … Сайтів з сумнівною якістю і таким же сумнівним змістом, створених виключно для потреб самовираження автора.

ДИЗАЙН БЕЗ ДИЗАЙНУ

Поширення мобільного інтернету, його зростаюча частка в загальному трафіку, призвели до поняття “дизайн без дизайну”:

  • Відсутність великих зображень в фоні (бекграунд) сторінок;
  • прості пласкі елементи (кнопки, форми, навігація);
  • іконки замість авторських мальованих (векторних) зображень в навігації;
  • простота, адаптивність, зрозумілість будь-якого сайту відвідувачу;
  • прості шрифти (мода на унікальні, не читабельні готичні, рукописні або округлі шрифти пройшла);
  • короткі сторінки довжиною не більше 2-х моніторів (в ідеалі 1 монітор), відсутність довгої прокрутки;
  • універсальність будь-якого сайту, його правильне відображення на всіх моніторах від смартфона перших версій до Айпаду;
  • стандартизоване розташування навігації, зворотного зв’язку, карти, кошику, наповнення підвалу сайтів згідно з потребами мобільної версії;
  • розмітка контенту сіткою, що дозволяє відображати його в залежності від ширини екрану;

МОБІЛЬНІСТЬ ТА МОНОХРОМНІСТЬ

Інтернет-бізнес став мобільним в прямому значенні слова. Тепер для замовлення потрібного товару або послуги, ознайомлення з вашим місцем розташування, покупки або запису на прийом вашому клієнту достатньо мати під рукою телефон.І в цьому телефоні ваша веб-сторінка, магазин, форум невблаганно перетворюються в Лендінг-сторінку (тобто, сторінку, яка є одночасно головною на сайті і часто єдиною, або відтворює в короткій формі весь зміст веб-ресурсу).

Часи намальованних у векторі унікальних сайтів йдуть в минуле, користувач вже не розглядає зображення й відтінки сайту – він ним користується як довідником компаній, інтернет став універсальним ринком, де головне завдання – швидко та просто знайти потрібний товар, а не розглядати оформлення магазину. Клієнт почав орієнтуватися візуально в просторі веб-сторінки, тексти стали коротшими, а кнопки великими і однотонними.

Веб-палітра сайтів стала монохромною, кількість вживанних кольорів зменшилася до 2-3, а відтінків збільшилася до безмежності. Акцентування в сучасному дизайні реалізується через  контраст відтінків одного – двох кольорів. Акцентний колір став використовуватися як виділення важливого, а не колірне різнобарв’я.  Несмак пішов з веб-дизайну.

Таке спрощення та універсалізація дизайну призвели до того, що як в будь-якому ремеслі часи ремісників пішли в минуле, на ринок прийшли монополісти з великим вибором універсальних рішень, актуальних більш ніж на рік. Адже дизайн сайту розробляється не на рік, два. Це обличчя компанії, і бажано, щоб воно існувало без пластичних операцій. Люді довіряють стабільності.

 

ЦІНА ЗАПИТАННЯ

Третьою причиною, минаючого індивідуального дизайну, як і індивідуального пошиття сукні, стала дорожнеча і строки. Розробка індивідуального шаблону для сайту на двигуні Вордпресс може зайняти від 21 днів до 3 місяців, а коштує стільки ж, а іноді й дорожче, самої розробки сайту. Цінник на індивідуальний шаблон в Києві коливається від 12 000 грн до 20 000 грн. При цьому клієнт отримує шаблон, актуальний на даний момент.

Як відомо, ядро ​​та модулі Вордпресс регулярно оновлюються, і більш ранні версії можуть конфліктувати зі старим шаблоном.Шаблони зі сховищ Вордпресс або від Темплейтмонстр регулярно оновлюються їх авторами для повної адаптивності з модулями і ядром. Перелік модулів, до яких шаблон адаптований, розміщується в описі самого шаблону .Це золотий стандарт: розробник шаблону повідомляє покупцеві, до яких модулів він гарантує повну адаптацію. В разі індивідуального дизайну таку гарантію вам ніхто дати не зможе, до того ж ніхто не дасть гарантії, що автор вашого шаблону буде доступний через рік, два … а компанія, яка вам продала дизайн сайту, буде відповідати за працездатність свого продукта. За час існування Вордпресс зникло і з’явилося дуже багато веб-студій, але сам вордпресс і його репозиторій  так само доступні.

Кінцевим споживачем сайту є користувач, а не замовник. В 2011 р. HubSpot провів опитування, за результатами якого 76% користувачів відповіли, що найбільш важливим фактором в дизайні сайту є те, наскільки легко на цьому ресурсі можна знайти те, що їм потрібно. І тільки 10% користувачів сказали, що «гарний зовнішній вигляд» важливий для них.

Це необхідно роз’яснювати замовникам, оскільки сайт створюється і існує не для них, а для їх кліентов. Будь-який сайт – це бізнес, і існує він виключно з  однією метою: приносити дохід замовнику і презентувати компанію (замовника) в інтернеті таким чином, щоб викликати інтерес клієнтів.

 

ФУНКЦІОНАЛЬНІСТЬ

«Функція» набагато важливіша «форми». Відвідувачі не приймають рішення про покупку, грунтуючись на тому, як гарно виглядає сайт. Вони приймають рішення, ґрунтуючись на простоті функціональності ресурсу та якості контенту.

У цьому сенсі веб-розробник бачить сайт як механізм (мотор та наповнення автомобіля), а дизайнер як колір цього механізму (оформлення салону і колір автомобіля) .На швидкість просування колір і салон впливають дуже мало (якщо впливають зовсім), а ось функціональність, розташування і адаптивність для користувача всіх елементів управління (в разі сайту: зрозуміла навігація, прості і легко шукані кнопки, простота замовлення, форма зворотнього зв’язку, зворотнього дзвінка … всі ці елементи повинні бути легкодоступні і не вимагати пошуків з лупою та собаками) мають до ключове значення.

За часів мальованого веб-дизайну ми часто стикалися з сайтом-картиною, де вся сторінка-це намальоване дерево, а його плоди-меню навігації … Цікавим і захоплюючим заняттям був пошук потрібної кнопки, розгадування ребусу: “А що означає це яблучко: форму зв’язку або адресу? ” Але користуватися таким сайтом для здійснення ділових угод було б занадто виснажливо, не дивлячись на захоплення від процесу.

 

УНІВЕРСАЛЬНІСТЬ

Тема, функціональність та дизайн якої вже були протестовані і вдосконалені професіоналами, набагато ефективніше і зручніше для замовника.

Сайти, що спеціалізуються на продажі шаблонів і тем, створюють для вас універсальний результат, завжди придатний до кастомізації та доповнення. Шаблон, що має документацію і підтримку автора завжди краще саморобного дизайну.
Шаблони існують не рік і не два, постійно оновлюючись, автори витрачають час на актуальність і вдосконалення форми та функціональності цих тем.
Ви завжди можете зв’язатися з техпідтримкою і отримати чітку відповідь, замовити додаткову розробку функціоналу або отримати консультацію по документації шаблону.

 

ВИКЛЮЧЕННЯ З ПРАВИЛ

Кожне правило має свої винятки. Використання шаблонів не припустимо в разі великих корпорацій, як то Apple, Amazon, Facebook, Bing та інші … Але якщо ви зайдете на сторінки цих брендів, то виявите певну універсальність веб-дизайна. Такі компанії задають стиль в веб-розробці для більш дрібних гравців.